Outsourcing IT czy zatrudnienie informatyka – skąd pomysł na firmę z zewnątrz?
Outsourcing IT czyli delegowanie potrzeb informatycznych na firmę podmiot zewnętrzny.
Właśnie ta forma obsługi cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Stanowi ona popularną propozycję dla firm w sektorze małych i średnich przedsiębiorców, którzy to najczęściej posiadają trudności z zagospodarowaniem odpowiednich środków celem założenia własnego działu IT. Kolejnym korzystnym argumentem jak i aspektem ekonomicznym jest fakt, że wspomniana pomoc informatyczna może okazać znikoma przy codziennym funkcjonowaniu firmy a pracownik na etacie – szczególnie w tej branży to niemały wydatek po stronie przedsiębiorcy. W takim przypadku znacznie korzystniejszym rozwiązaniem jest obsługa outsourcingowa w oparciu o naprawę usterek, bądź incydenty zakłócające pracę firmy.
Umowa z BLINKING.pl reguluje w tym przypadku zakres wsparcia, a także czas reakcji na zgłoszenia (SLA) oraz ustaloną liczbę godzin obsługi, które obejmuje umowa. W innym przypadku przy jednorazowej pomocy wyceniany jest wariant incydentalny polegający na podliczeniu zakresu koniecznych do wykonania prac i dojazdu (jeżeli konieczny).
Warto zaznaczyć, że usługi outsourcingu dostępne są najczęściej 24 godziny na dobę – przedsiębiorca, firma, strona umowy lub klient musi tylko skontaktować się z dostawcą usług i od razu może zlecić wykonanie konkretnych prac.